Sekretariatet
Samarbejdssekretariatet er en partsfælles rådgivnings-, vejlednings- og kursusvirksomhed for arbejdspladser, der følger statens overenskomster. Sekretariatet er aftalt mellem staten som arbejdsgiver og de faglige organisationer på statens område. Det er finansieret via overenskomsten.
Gennem målrettede tilbud hjælper vi arbejdspladserne i staten med at forbedre dialogen og styrke det lokale samarbejde. Målet er at øge kvaliteten og effektiviteten, styrke fagligheden og fremme trivsel, motivation og arbejdsglæde hos både medarbejdere og ledere.
Sekretariatet er bemandet med to koordinerende konsulenter samt en kursussekretær. Vi rådgiver både ledelses- og medarbejderrepræsentanter i de statslige samarbejdsudvalg om samarbejdsspørgsmål. Vi svarer også gerne på spørgsmål fra HR-chefer og –partnere, der bistår de lokale samarbejdsudvalg.
Magnus A. Bryde
Anders Munch Hansen
Pia Hendrichsen
Kursussekretær. Sørger for alt det praktiske vedr. SU-kurserne i Samarbejdssekretariatet.