Sekretariatet

Box 112 / 1004 København K.
Telefon: 70 27 23 21
Kontakt(at)samarbejdssekretariatet.dk

EAN: 5798 0098 14401
CVR: 10213231

Koordinerende konsulent
Pia Lassen

Telefon: 41 78 21 32
Piala(at)samarbejdssekretariatet.dk

Koordinerende konsulent
Magnus Bryde

Telefon: 4697 3819
Magnus(at)samarbejdssekretariatet.dk 

Kursussekretær
Pia Hendrichsen

Mobil: 70 27 23 21
Pia(at)samarbejdssekretariatet.dk 

Nyhedsbreve

Samarbejdssekretariatet udsender løbende nyhedsmail om emner, der vedrører samarbejdsudvalgets arbejde.

Nyhedsbrevet udsendes ca. en gang om måneden.

Tilmeld nyhedsbrev


Nyheder fra Samarbejdssekretariatet

Samarbejdssekretariatet udbyder 14 åbne SU-kurser i 2018. Se kursuskalenderen her.

Underviserrum

SU-underviserseminar november 2013

Samarbejdssekretariatets SU-undervisere, har her adgang til et fælles forum.

Kontakt sekretariatet for yderligere information.

 

 

Sådan bruges cookies på Samarbejdssekretariatets hjemmeside

TYPO3 CMS benytter en session cookie som nødvendig for at få websitet til at fungere. Til at måle trafikken på vores website benytter vi Google Analytics som også sætter en cookie.

Som bruger kan du altid afvise cookies på din computer ved at ændre indstillinger i din browser. Du skal dog være opmærksom på, at mange funktioner og services kan blive sat ud af drift idet de forudsætter, at hjemmesiden kan huske de valg som du foretager.

Cookies som du tidligere har accepteret i dit besøg på hjemmesiden, kan efterfølgende slettes nemt. Klik på nedenstående links for få vejledning til din browser. Hvis du bruger flere browsere, skal du huske at slette cookies i dem alle.

Internet Explorer * Mozilla Firefox  * Google Chrome  * Opera * Safari * Flash cookies * iPhone/Apple * Android telefoner * Windows7 telefoner

Det gode samarbejde

Samarbejdsudvalgene spiller en afgørende rolle i den gode udvikling af de offentlige arbejdspladser i Danmark, men nogle samarbejdsudvalg fungerer bedre end andre.

”Det gode samarbejde i SU” var et 1-årigt projekt, der havde til formål at undersøge hvorfor og særligt hvordan nogle samarbejdsudvalg lykkes med det gode samarbejde. Projektet havde to ”ben”: dels en lokal proces med det formål at skabe konkret forandring i form af et forbedret samarbejde i to forskellige samarbejdsudvalg og dels en overordnet og sideløbende proces, hvor Samarbejdssekretariatets konsulenter havde fokus på at finde eksempler fra praksis, der kunne udbredes til andre samarbejdsudvalg. Projektet blev igangsat i efteråret 2015 og løb til og med sommeren 2016.

Konklusionerne fra projektet er bl.a. at samarbejdsudvalg med succes i deres samarbejdsformer har fokus på:

  • At indrette møderne bedst muligt i.f.t. at skabe dialog
  • At give plads til at styrke det relationelle
  • At håndtere eventuel asymmetri i viden og kompetencer mellem medlemmerne
  • At se og udnytte eventuelle konflikter konstruktivt


Hvis I gerne vil arbejde med at gøre samarbejdsformen i jeres samarbejdsudvalg endnu bedre, kan vi anbefale at I benytter det materiale, vi har udarbejdet til evaluering af samarbejdsudvalgets arbejde. I kan også bestille et arbejdspladsrettet kursus omkring tillid og samarbejde, omstillingsprocesser eller om hvordan ledelses- og medarbejderrepræsentanter i øget grad kan styrke samarbejdet ved at have fokus på roller og relationer.

 

Kontakt

Har du spørgsmål vedr. samarbejdsaftalen eller andet, så kontakt en af vores koordinerende konsulenter herunder pr. telefon, eller skriv en mail til: kontakt(at)samarbejdssekretariatet.dk

 

Magnus A. Bryde

Telefon: 4697 3819

Magnus@samarbejds
sekretariatet.dk
 

Pia Lassen

Telefon: 4178 2132

Piala@samarbejds
sekretariatet.dk
 

 
Find vores profil på linkedinTilmeld dig vores nyhedsbrevKontakt os